برخی افراد در سفر هایشان به دنبال مکان های تفریحی و بعضی در مسافرت در پی مراکز و کردن هستند، در این بین افرادی هستند که در سفرشان به دنبال مکان ها و بناهای تاریخی می باشند و حتی هدف سفر خود را بازدید از این مکان ها قرار می دهند. در کشور ترکیه بناهای تاریخی رمز آلودی وجود دارد که به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

آنتالیا، شهری متعلق به دو امپراتوری

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است.

دروازه هادریان یا هادرین آنتالیا  Hadrian’s Gate:  : دروازه هادریان یا هادرین یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می باشد. این دروازه ای به شیوه معماری کلاسیک یونانی از جنس مرمر سفید ساخته شد و دارای 8 ستون از جنس گرانیت می باشد که در دو طرف چهار پایه نگهدارنده طاق‌های سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده بود، تنها دروازه ورودی باقی‌مانده به شهر باستانی به شمار می‌رود.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا -Yivliminare Mosque  مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است و به همین دلیل به مسجد علاءالدین نیز معروف می باشد. این مناره 38 متر ارتفاع، 12 ستون و 90 پله به سمت بالا دارد و به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

کسیک مناره آنتالیا-ksyk minarets  : کسیک مناره در زمان رومی ها، قرن دوم به عنوان یک معبد مقدس ساخته شد. در قرن هفتم به یک کلیسای مسیحی تبدیل شد و در همان قرن به علت حمله اعراب تخریب شد. در اوایل قرن سیزدهم که سلجوقیان حکومت می کردند به مسجد تبدیل شد و به ساختمان مناره اصلی اضافه شد. در سال 1362 میلادی با پایان یافتن حکومت سلجوقی این مسجد به کلیسا تغییر یافت ولی در زمان شاهزاده کورکوت دوباره به مسجد تغییر پیدا کرد. در قرن نوزدهم در آتش سوزی از بین رفت و فقط مناره اصلی تا به امروز باقی مانده است و به همین دلیل این مناره را کسیک مناره یا مناره شکسته می نامند.کسیک مناره در خیابان همساپچی سوکاک با فاصله ی کمی از دروازه تاریخی هادریان و برج هیدیریلیک قرار دارد و پذیرای مسافران تور ارزان آنتالیا می باشد.

1 

استانبول، شهری باستانی و مدرن

استانبول محبوب ترین و پر گردشگرترین شهر ترکیه است که دیدنی ها و سرگرمیها در آن تمامی ندارد. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، بناهای تاریخی استانبول است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. با برخی از بهترین آن ها آشنا شوید.

کلیسا چورا استانبول  Chora Church  : کلیسای چورا در قرن شانزدهم و در دوره ی عثمانی ساخته شده است. در داخل کلیسا نقاشی های دوره ی بیزانس و دکوراسیون داخلی نظر بازدید کنندگان تور ارزان استانبول را به خود جلب می کند. کلیسای چورا دارای سه قسمت اصلی درگاه ورودی، بدنه اصلی کلیسا و عبادتگاه است. چوره در سال های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. کلیسای چورا حدودا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد استانبول  Sultan Ahmed Mosque  : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد.

موزه سنت ایرنه استانبول  Saint Irene Museum  : در قرن چهارم کلیسای سنت ایرنه به دستور کنستانتی ها ساخته شد و بعدها این کلیسا تبدیل به موزه شد. به دلیل اینکه ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار دارد برای بازدید از این موزه نیاز به اخذ مجوز مخصوص است. این موزه نیز همانند موزه ایا صوفیا در اصل یک کلیسا بوده و در عین حال جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول نیز می باشد.

2 

همانطور که می دانید، تاریخ ترکیه مانند سینما در هر دوره‌ای، هنرپیشه های خودش را دارد. این هنرپیشه ها آثار تاریخی شهر زیبای ترکیه هستند. از هر اثر تاریخی که به تماشای اثری دیگر می‌روید مانند این است که از یک پرده سینما و فیلمی زیبا به تماشای پرده ای دیگر می‌روید. برای سفر به این کشور کهن و سینمایی، تور های دقیقه آخری را و یا رزرو کرده و سفر به عمق ترکیه را آغاز کنید.


تشریفات مجالس ملل مسجد ,مناره ,دروازه ,تاریخی ,کلیسا ,ساخته ,قرار دارد ,کسیک مناره ,بناهای تاریخی ,همین دلیل ,سلطان احمد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل تحقیق مقاله نرم افزار کتاب برنامه دین دین کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سایتی برای همه توری سایبان (شید گلخانه) lohegostaresh سه سوته خرید کن تحویل بگیر نگاه یک